Regulamin konkursu „Spotkajmy się w Muzeum Pożarnictwa
w Oseredku”
I. Organizatorzy: Wójt Gminy Susiec
Muzeum Pożarnictwa w Oseredku
II. Cele konkursu:
1. Prezentacja twórczego spojrzenia młodego pokolenia na muzea
2. Możliwie szerokie włączenie muzeów do procesu kształcenia szkolnego
3. Wyrobienie wśród dzieci i młodzieży potrzeby obcowania z muzeum
4. Rozbudzanie aktywności uczniów przy wykorzystaniu procesu edukacji regionalnej
5. Rozwijanie osobistych zainteresowań dzieci i młodzieży, ich wrażliwości estetycznej oraz indywidualnych zdolności twórczych
6. Promocja Muzeum Pożarnictwa w Oseredku
III. Uczestnicy konkursu:
Konkurs adresowany jest do uczniów przedszkoli, szkół podstawowych oraz gimnazjów z terenu gminy Susiec
IV. Warunki udziału w konkursie:
1.Warunkiem udziału w konkursie jest wykonanie samodzielnej pracy związanej tematycznie z eksponatami znajdującymi się w Muzeum Pożarnictwa lub zdarzeniem związanym ze zwiedzaniem.
Praca może być wykonana w następujących kategoriach:
Fotografia
Praca plastyczna
Prezentacja multimedialna
2.Opis kategorii konkursowych:
Fotografia
Każdy autor może złożyć od 1-5 samodzielnie wykonanych zdjęć w Muzeum Pożarnictwa w Oseredku. Format barwnych lub czarno-białych zdjęć nie może być mniejszy niż 20/30 cm. Do fotografii należy dołączyć ich wersję elektroniczną zapisaną w oryginalnej wielkości i rozdzielczości w formacie JPG lub TIF. Fotografia powinna zawierać krótki opis.
Praca plastyczna
Technika wykonywanej pracy jest dowolna (olej, akwarela, rysunek, grafika itp.)
Temat pracy powinien być zainspirowany wizytą w Muzeum Pożarnictwa w Oseredku. Format prac A3
Prezentacja multimedialna
Prezentacja multimedialna powinna być wykonana w aplikacji Power Point, nagrana na nośniku optycznym (płyta CD) i związana tematycznie z Muzeum Pożarnictwa w Oseredku. Prezentacja musi być wykonana samodzielnie przez ucznia, który nie może korzystać ze zdjęć zamieszczonych w Internecie. Prezentacja powinien zawierać minimum 15 slajdów.
3.Prace konkursowe uczestnicy muszą dostarczyć do sekretariatu GOK w Suścu.
Szczegółowe informacje udziela dyrektor Lucyna Łasocha pod nr. tel. 697935814
Przesłane prace muszą zostać podpisane w sposób czytelny, zawierać imię
i nazwisko autora, nazwę szkoły i klasę, nazwisko i imię opiekuna ucznia oraz dane kontaktowe.
5.Przesłane prace nie podlegają zwrotowi i stają się własnością organizatorów.
6.Prace będą oceniane przez Jury w następujących kategoriach wiekowych:
– przedszkolaki i kl. „0”
– szkoła podstawowa I-III
– szkoła podstawowa IV-VI
– gimnazjum
V. Terminy
1.Prace należy dostarczyć do dnia 23.05.2016 r.
2.Komisja konkursowa oceni prace i wybierze najlepsze.
3.Ogłoszenie wyników w dniu 30.05.2016 r.
4.Wręczenie nagród i dyplomów odbędzie się dnia 5.06.2016 r. podczas uroczystości otwarcia wystawy w Muzeum Pożarnictwa w Oseredku.
ZASTRZEŻENIA ORGANIZATORÓW: prace nadesłane na konkurs nie będą zwracane autorom i przechodzą na własność organizatorów. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do nieodpłatnego reprodukowania prac w celach reklamowych (w prasie, TV, katalogach, folderach, innych wydawnictwach promujących Konkurs oraz na stronie internetowej
źr. GOK w Suścu