Ze względu na nieosiągnięcie zakładanych dochodów nastąpiła konieczność konsolidacji kredytów"RAPORT OTWARCIA "
Bardzo dobrze się dzieje kiedy "władza dotrzymuje słowa" i realizuje to co obiecała, aczkolwiek działalność poprzednika/ów nie pozostawiała chyba wyboru, a mieszkańcy Lubyczy i gminy też chcieli dowiedzieć sie jak faktycznie wyglądało zarządzanie zasobami finansowymi gminy przed rokiem 2019, bo mówiło się dóżo i różnie. Odpowiednie opracowanie pojawiło się całkiem szybko, bo już w marcu 2019, a opublikowane w czerwcu https://uglubyczakrolewska.bip.lubelskie.pl/index.php?id=136&p1=szczegoly&p2=1398043 .
Jest w raporcie sporo informacji, jest też "suplement", a moim zdaniem nawet trzy, bo opracowania dot. ZUK i Szkoły w Lubyczy o podobnej "objętości" nie zostały jednak wydzielone z raportu tak jak sprawa kanalizacji, natomiast nie wiadomo DLACZEGO W OGÓLE NIE WSPOMNIANO W RAPORCIE O SPRAWIE, KTÓRA RÓWNIEŻ MIAŁA WIELKI WPŁYW NA FINANSE GMINY CZYLI O PRZEBUDOWIE STADIONU. Co z tym tematem? Czyżby był finansowany z prywatnej kieszeni wójta, który "czuł sport"?
Może ktoś anonimowo/w imieniu gminy napisze dlaczego sprawę pominięto, a także co "władze" robią z poniższymi wnioskami autora raportu (i innymi tu nie zacytowanymi):
"Rozważyć należy również podniesienie przez Gminę roszczeń odszkodowawczych przeciw byłemu
burmistrzowi Lubyczy Królewskiej, który poprzez swoje działanie i być może brak należytego nadzoru,
wydaje się być pośrednio odpowiedzialny za powstała sytuację." "Sporządzający raport sugeruje by zbadać w ramach kontroli wewnętrznej lub zlecenia zewnętrznego, czy istniały przesłanki dla zawarcia nowej umowy (konsolidującej zadłużenie) w przedmiotowej sytuacji."
Oby nie działała w Lubyczy zasada "mu nie ruszamy waszych, wy nie ruszacie naszych"
Natomiast na koniec informacja bardzo pozytywana i zaskakująca, z uchwalonego budżetu na bieżący rok: "2. Źródłami pokrycia deficytu są przychody pochodzące z: a) niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanymi – 2 500 000,00 złotych; - czyli po roku 2020 zostało w kasie gminy 2,5 mln niewykorzystanych środków! Idzie ku dobremu?
Gminy. RIO uznało to działanie za potrzebne, aby uzyskać odpowiednie parametry zadłużenia
pozwalające na uchwalenie planu finansowanego zgodnie z art. 243 Ustawy o finansach publicznych.
Każdy czyta jak chce