Post autor: Monty » 4 kwie 2019, o 14:44
Także uważam że to kawał. Na mapie z artykułu wychodzi że ta kolej przebiegać ma z Bełżca na N - tu przeszkodą terenową jest tzw. wzg. Górna Budka i Szkoci Dół. A od Tomaszowa dalej na N do Łabuń lub Komarowa. Na tej trasie jest cały pas wzniesień Grzędy Sokalskiej i głębokie doliny. Budowa na tym odcinku kolei wymaga z 5 mostów lub 6 tuneli po kilka km. Taka inwestycja dla puszczenia szynobusu to brak gospodarności. Chyba że stacja Bełżec zostałaby znowu terminalem rozładunkowym , ale znowu musieliby otworzyć przejście towarowe kolejowe w Hrebennem. Czy wiecie że kilka lat temu - po stronie UA- rozebrano tory od granicy do Rawy.
Przypomnę, że kolej wąskotorowa Bełżec- Tomaszów- - Rachodoszcze- Trawniki była wybudowana przez Austriaków podczas I wojny światowej. Do budowy tej kolejki wykorzystano tanią siłę roboczą w postaci jeńców wojennych. W TL przebiegała m.in. w okolicy ul. Sybiraków. Najciekawszym obiektem inżynieryjnym był drewniany kilkopoziomowy most w Rachodoszczach k.Łabuń. Kolejka istniała kilka lat i mogli nią jeździć także cywile.
[b]Także uważam że to kawał[/b]. Na mapie z artykułu wychodzi że ta kolej przebiegać ma z Bełżca na N - tu przeszkodą terenową jest tzw. wzg. Górna Budka i Szkoci Dół. A od Tomaszowa dalej na N do Łabuń lub Komarowa. Na tej trasie jest cały pas wzniesień Grzędy Sokalskiej i głębokie doliny. Budowa na tym odcinku kolei wymaga z 5 mostów lub 6 tuneli po kilka km. Taka inwestycja dla puszczenia szynobusu to brak gospodarności. Chyba że stacja Bełżec zostałaby znowu terminalem rozładunkowym , ale znowu musieliby otworzyć przejście towarowe kolejowe w Hrebennem. Czy wiecie że kilka lat temu - po stronie UA- rozebrano tory od granicy do Rawy.
Przypomnę, że kolej wąskotorowa Bełżec- Tomaszów- - Rachodoszcze- Trawniki była wybudowana przez Austriaków podczas I wojny światowej. Do budowy tej kolejki wykorzystano tanią siłę roboczą w postaci jeńców wojennych. W TL przebiegała m.in. w okolicy ul. Sybiraków. Najciekawszym obiektem inżynieryjnym był drewniany kilkopoziomowy most w Rachodoszczach k.Łabuń. Kolejka istniała kilka lat i mogli nią jeździć także cywile.