O lepsze jutro Lubyczy Królewskiej

Sugestie oraz uwagi do władz miasta, powiatu i gminy.

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 20:37


Zwolnisz sędziów NSA i wojewodę :lol: :lol:

A wystarczyło zaskarżyć rozstrzygnięcie wojewody w 2016 roku. Z powodu upłynięcia roku i wszczęcia na podstawie anonimu. Doprowadziliście do uprawomocnienia rozstrzygnięcia. I już nieważne stały się w/w argumenty.
Wydanie nowego zarządzenia w tej samej materii prawnej z uwzględnieniem stanu faktycznego jest lepszym i dopuszczalnym rozwiązaniem. Może być badane ponownie przez wojewodę, który jeśli stwierdzi naruszenie prawa to może to uchylić rozstrzygnięciem nadzorczym lub skierować sprawę do WSA. Ten, wypadku zarządzeń burmistrza z roku 2017, bez badania meritum sprawy, odwołując się do swego poprzedniego rozstrzygnięcia wydał rozstrzygnięcie uzasadniając je swoim poprzednim!!! Teraz prokurator medytuje nad podejrzeniem, że popełnił przestępstwo z art.231 kk. Żądanie strony jest takie: Ze względu na pełnioną funkcję, status społeczny i naukowy przestępstwo to powinno być traktowane jako kwalifikowane.To tak jakby stróż, który ma pilnować mienie, kradnie je. Sąd obligatoryjnie orzeka karę najwyższą i bez zawieszenia. Takie są wytyczne, ale w praktyce rzadko stosowane. Przypominam, że wiedza to wolność ! Kursu cd.

W obrocie prawnym nie mogą pozostawać, naruszając porządek prawny zarządzenia Burmistrza L. K. z dnia [...] kwietnia 2017 r. w przedmiocie zatwierdzenia konkursu przeprowadzonego w dniu [...] czerwca 2015 r. na stanowisko dyrektora zespołu Szkół w L. K. (zarządzenie Nr [...]) oraz związane z tym merytorycznie zarządzenie nr [...] w przedmiocie powierzenia stanowiska dyrektora zespołu Szkół w L. K..

W tym miejscu trzeba podkreślić, że wskazany wyżej konkurs na stanowisko Dyrektora Zespołu szkół w L. K. przeprowadzony dnia [...] czerwca 2015 r. został zatwierdzony zarządzeniem Wójta G. K. (nr [...] z dnia [...] lipca 2015 r.) i w konsekwencji tegoż Wójt [...] zarządzeniem Nr [...] z dnia [...] sierpnia 2015 r. stanowisko dyrektora zespołu Szkół w L. K. powierzył B. Z.. Rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia [...] maja 2016 r. Wojewoda stwierdził nieważność w/w zarządzeń nr [...] oraz nr [...]. Wobec niezaskarżenia tychże rozstrzygnięć nadzorczych stały się one prawomocne.

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/6CC2D7E7EB

Naprawdę to takie trudne? :roll:
Na górę

Postautor: belfer » 20 sty 2019, o 20:45



Gostku poczytaj sobie art.94 ustawy o samorządzie gminnym. Czytasz co odpowiada Twoim oczekiwaniom. Sądy notorycznie naruszają prawo, nazywając to błędami. Naruszenie ustawy przez funkcjonariusza publicznego (państwowego) zawsze jest przestępstwem !!! Powinno być ścigane z urzędu przez prokuratora.
Nie osłabiaj. Takich orzeczen pewnie jest więcej. trochę logiki. wojewoda sprawuje nadzór. rozstrzygnięcie jest po 2 - miesiącach, gmina do WSA jak nie korzystnie to nastepnie do NSA. A według ciebie NSA popełnia przestepstwo bo orzeka bo 2-3 latach , ze w ogóle uchwała była niezgodna z prawem. czyli wszystko powinno się odbyć w ciągu 2-3 miesięcy. czyli od czerwca do końca sierpnia: wojewoda, wsa i nsa.

mysl logicznie: nie zaskarżone przez gmine rozstrzygniecie w 2016 roku się UPRAWOMOCNNIŁO. czyli konkurs z 2015 uniewazniony. a w 2017 burmistrz powołuje się na konkurs z...2015.
Rozstrzygnięcie unieważniło zarządzenie a nie konkurs. Konkurs może unieważnić tylko wójt, burmistrz, prezydent jeśli są ku temu podstawy faktyczne, zarządzeniem. W tym przypadku może być to wytknięty błąd w uzasadnieniu rozstrzygnięcia.Burmistrz zapomniał to unieważnić i ogłosił nowy, który z tego powodu już na starcie jest nieważny. Powodem unieważnienia zarządzenia był brak kwalifikacji dyrektorki. Teraz wiadomo,że kwalifikacje te są i nie ma podstaw do ogłoszenia nowego. Burmistrz Leszczyński chciał zorganizować konkurs w roku 2018, ale bał się unieważnić ten z 2015 roku, bo już znikł jedyny powód: brak kwalifikacji. Ciekawe, że nowy burmistrz się nie boi.
Wydaje się, żeby dyskutować na ten temat trzeba mieć trochę wiedzy z zakresu prawa i logiki !
Na górę

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 20:57

No faktycznie. Bał się unieważnić konkurs z 2015 :P Unieważnia drugi konkurs bo wygrywa inna kandydatka i powraca do tego z 2015. :P

Bał się także zaskarżyć rozstrzygnięcie wojewody w 2016 r.? Jak się bawił w drugi konkurs to trzeba było uznać jego wynik.

Burmistrz L. K. unieważnił konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół w L. K. zarządzony w dniu [...] czerwca 2016r. i przeprowadzony w dniu [...] lipca 2016r., na podstawie § 8 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej. Wskazany przepis obliguje organ prowadzący nie tylko do unieważnienia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły w razie wystąpienia zawartych w nim przesłanek, lecz również do zarządzenia ponownego przeprowadzenia konkursu. Organowi prowadzącemu nie przysługuje w tym zakresie dowolność w doborze działań. Obowiązkiem Burmistrza L. K. było zatem ogłoszenie następnego konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół w L. K. w konsekwencji wydania zarządzenia Nr

Wobec niezaskarżenia do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego przez Burmistrza L. K. wydanych wcześniejszych rozstrzygnięć nadzorczych znak: [...] oraz [...] stały się one prawomocne i Burmistrz jest nimi związany. :!:

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/6CC2D7E7EB
Na górę

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 21:03

Burmistrz M.Ł. się nie boi, ponieważ już działa w myśl zasady: jeśli są cztery gwoździe w trumnie to piąty nie zaszkodzi. Mówi się, że głupcy też się nie boją.
Na górę

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 21:08

Akurat Burmistrz nie musi się bać. Bo niby czego? NSA stwierdza, że Pani B.Z. nigdy nie była dyrektorką. To, że po 3 latach wydaje się to absurdem nie zmienia sytuacji. Jak widać jest wiele takich orzeczeń.
Na górę

Postautor: Dziki » 20 sty 2019, o 21:10

Popłynęliście z szambem!!!Z takim śmierdzącym przed burzą z Dębów, zwolennicy T.L i Komuniści!!!Tyle w temacie. :lol: :lol: :lol:
Na górę

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 21:17




Jak pominięty? :shock: Wyroki NSA z 2016 roku czyli ponad 2 lata.. Słyszałeś, żeby dwie gminy upadły a setki dzieci było bez świadectw? :roll: Jakoś to rozwiązali. Widocznie da się.
Gostku poczytaj sobie art.94 ustawy o samorządzie gminnym. Czytasz co odpowiada Twoim oczekiwaniom. Sądy notorycznie naruszają prawo, nazywając to błędami. Naruszenie ustawy przez funkcjonariusza publicznego (państwowego) zawsze jest przestępstwem !!! Powinno być ścigane z urzędu przez prokuratora.

Tak.Tak. WSA i następnie NSA naruszyły prawo a ty to naprawisz. Czyli wniesiesz rewizję nadzwyczajną do Sądu Najwyższego za pośrednictwem obecnego Ministra Sprawiedliwości?
Na górę

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 21:21

No faktycznie. Bał się unieważnić konkurs z 2015 :P Unieważnia drugi konkurs bo wygrywa inna kandydatka i powraca do tego z 2015. :P

Bał się także zaskarżyć rozstrzygnięcie wojewody w 2016 r.? Jak się bawił w drugi konkurs to trzeba było uznać jego wynik.

Burmistrz L. K. unieważnił konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół w L. K. zarządzony w dniu [...] czerwca 2016r. i przeprowadzony w dniu [...] lipca 2016r., na podstawie § 8 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej. Wskazany przepis obliguje organ prowadzący nie tylko do unieważnienia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły w razie wystąpienia zawartych w nim przesłanek, lecz również do zarządzenia ponownego przeprowadzenia konkursu. Organowi prowadzącemu nie przysługuje w tym zakresie dowolność w doborze działań. Obowiązkiem Burmistrza L. K. było zatem ogłoszenie następnego konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół w L. K. w konsekwencji wydania zarządzenia Nr

Wobec niezaskarżenia do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego przez Burmistrza L. K. wydanych wcześniejszych rozstrzygnięć nadzorczych znak: [...] oraz [...] stały się one prawomocne i Burmistrz jest nimi związany. :!:

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/6CC2D7E7EB
Logika,logika. Związany jest tym, że nie może podpierać się tymi zarządzeniami. Ale nic nie stoi na przeszkodzie by wydał nowe zarządzenie w tej materii np. ponownie zatwierdzić konkurs z 2015 roku nowym zarządzeniem. Nie zważając na bełkot WSA/NSA, że nie można wracać do dowolnego etapu konkursu ( do jakiego etapu konkursu wracał burmistrz Leszczyński?) Ciekawe, że wojewoda i sądy nie zauważyły, że ten konkurs w ogóle nie powinien się odbyć, ponieważ w aktach sprawy nie było zarządzenia o unieważnienia poprzedniego.Trzeba wiedzieć, że rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, wyrok sądu administracyjnego nie ma mocy wykonawczej, nie może nakazać ani unieważnić żadnej czynności !
Na górę

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 21:26



Gostku poczytaj sobie art.94 ustawy o samorządzie gminnym. Czytasz co odpowiada Twoim oczekiwaniom. Sądy notorycznie naruszają prawo, nazywając to błędami. Naruszenie ustawy przez funkcjonariusza publicznego (państwowego) zawsze jest przestępstwem !!! Powinno być ścigane z urzędu przez prokuratora.

Tak.Tak. WSA i następnie NSA naruszyły prawo a ty to naprawisz. Czyli wniesiesz rewizję nadzwyczajną do Sądu Najwyższego za pośrednictwem obecnego Ministra Sprawiedliwości?

A art.94 o samorządzie gminnym owszem trafny. Ale w przypadku zaskarżenia rozstrzygnięcia wojewody w 2016 roku. Gdy rozstrzygnięcie się uprawomocniło nie ma to już żadnego znaczenia. Potwierdził to NSA. Po co miał się zajmować prawomocnym rozstrzygnięciem? :P

"...Uzyskanie przez rozstrzygnięcie organu nadzorczego cechy prawomocności w sensie formalnym oznacza, że od tego aktu nadzoru nie przysługuje już żaden środek zaskarżenia(jest ono niewzruszalne)"
Na górę

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 21:32




Tak.Tak. WSA i następnie NSA naruszyły prawo a ty to naprawisz. Czyli wniesiesz rewizję nadzwyczajną do Sądu Najwyższego za pośrednictwem obecnego Ministra Sprawiedliwości?

A art.94 o samorządzie gminnym owszem trafny. Ale w przypadku zaskarżenia rozstrzygnięcia wojewody w 2016 roku. Gdy rozstrzygnięcie się uprawomocniło nie ma to już żadnego znaczenia. Potwierdził to NSA. Po co miał się zajmować prawomocnym rozstrzygnięciem? :P

"...Uzyskanie przez rozstrzygnięcie organu nadzorczego cechy prawomocności w sensie formalnym oznacza, że od tego aktu nadzoru nie przysługuje już żaden środek zaskarżenia(jest ono niewzruszalne)"
"Trzeba wiedzieć, że rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, wyrok sądu administracyjnego nie ma mocy wykonawczej, nie może nakazać ani unieważnić żadnej czynności !" To po jakiego uja byłby organ nadzorczy i sądy administracyjne jak nic by nie zmieniały? :lol: Chyba głupszego zdania w tym temacie nie było. :P Gmina dowala wam milion zł podatku od waszego domku , wygrywacie w sądzie administracyjnym ale to nic nie oznacza. I tak dalej płacicie milion. :P
Na górę


Postautor: wako » 20 sty 2019, o 22:05

Jak mi gmina dowali taki absurdalny podatek to zaskarżasz to do SKO tam wskazujesz jakie parametry ma twój dom wg zgłoszenia do gminy, a tam badają czy wyliczenie tego podatku na podstawie uchwały podatkowej gminy jest prawidłowe i podejmuje decyzję uchylającą decyzje o wymiarze podatku lub ją podtrzymuje. Jeśli Cię to nie zadowala to odwołujesz się do WSA. Pamiętaj, żę sąd podtrzyma lub uchyli decyzję. Gmina musi wydać nową decyzję podatkową uwzględniającą wskazania sądu.Pamiętaj,że wyroki WSA/NSA uchylają akty prawne (m.in. decyzje) mocą ex nunc (od teraz) anie ex nunc jak rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody.
Na górę

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 22:11

Trudno dyskutować z kimś dla którego wywody sędziów WSA/NSA to bełkot :P Ten ktoś wyraźnie mądrzejszy nie rozumie, że zarzuty o podjęciu działań po upływie roku były trafne ale w podjętym ewentualnym zaskarżeniu w 2016 którego nie złożono. Skoro rozstrzygnięcie wojewody się uprawomocniło
i jest niewzruszalne to już nie ma żadnego znaczenia, że podjęte po upływie roku.

Zamiast zaskarżyć rozstrzygnięcie w 2016 przeprowadzono nowy konkurs ale wynik nie pasował więc konkurs unieważniono. A w 2017 wrócono do wyników konkursu z 2015 w ogóle mając gdzieś prawomocne rozstrzygnięcie wojewody.

"Pamiętaj,że wyroki WSA/NSA uchylają akty prawne (m.in. decyzje) mocą ex nunc (od teraz) anie ex nunc jak rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody."

chyba się pomyliłeś bo tak samo napisałeś
Na górę

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 22:21

Trudno dyskutować z kimś dla którego wywody sędziów WSA/NSA to bełkot :P Ten ktoś wyraźnie mądrzejszy nie rozumie, że zarzuty o podjęciu działań po upływie roku były trafne ale w podjętym ewentualnym zaskarżeniu w 2016 którego nie złożono. Skoro rozstrzygnięcie wojewody się uprawomocniło
i jest niewzruszalne to już nie ma żadnego znaczenia, że podjęte po upływie roku.

Zamiast zaskarżyć rozstrzygnięcie w 2016 przeprowadzono nowy konkurs ale wynik nie pasował więc konkurs unieważniono. A w 2017 wrócono do wyników konkursu z 2015 w ogóle mając gdzieś prawomocne rozstrzygnięcie wojewody.

"Pamiętaj,że wyroki WSA/NSA uchylają akty prawne (m.in. decyzje) mocą ex nunc (od teraz) anie ex nunc jak rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody."

chyba się pomyliłeś bo tak samo napisałeś

NSA oddalając skargę gminy podtrzymał rozstrzygniecie wojewody z zasadą ex tunc. Czyli zarządzenie burmistrza w chwili podjęcia było nieważne. Gdyby było inaczej NSA by to wyraźnie stwierdził.
Na górę

Postautor: Gość » 20 sty 2019, o 22:31

Wszystko macie wyjaśnione w orzeczeniu NSA

Zarzuty naruszenia prawa oznaczone w skardze kasacyjnej nr 1 i 2 są chybione. Należy mieć na względzie fakt, że wobec niezaskarżenia rozstrzygnięć nadzorczych z [...] maja 2016 r. (znak: [...] oraz [...]), stały się one prawomocne. Zatem z dniem ich uprawomocnienia się zarówno zarządzenie Nr [...] w sprawie zatwierdzenia wyniku konkursu jak i zarządzenie Nr [...] w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół w L. zostały wyeliminowane z obrotu prawnego ze skutkiem ex tunc.

Całkowicie bezzasadne – choć z innych powodów – są zarzuty naruszenia przepisów prawa sformułowane w skardze kasacyjnej pod numerami 3 – 5. Rozpatrywanie bowiem w toku niniejszego postępowania zagadnień dotyczących oferty B. Z. złożonej w trakcie konkursu, który odbył się w dniu [...] czerwca 2015 r. i jej ówczesnych kwalifikacji jest bezprzedmiotowe, albowiem ta sprawa została rozstrzygnięta prawomocnymi rozstrzygnięciami nadzorczymi z [...] maja 2016 r. Zatem w postępowaniu zainicjowanym skargą na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody L. z [...] czerwca 2017 r., nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności zarządzeń Burmistrza L. Nr [...] i Nr [...] bezprzedmiotowym jest rozpatrywanie merytorycznych zarzutów skarżącego dotyczących oferty i kwalifikacji B. Z., ponieważ kwestie te wykraczają poza granice niniejszej sprawy (art. 134 § 1 p.p.s.a.).

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/BEB7EE0772


Całą sprawę "załatwił" brak zaskarżenia rozstrzygnięcia wojewody w 2016 r. 11 stron o kwalifikacjach o których wspominał wako trzeba było wywalić w skardze w 2016r. w 2017 nie miało to żadnego znaczenia.
Na górę


Wróć do „Władze samorządowe i polityka lokalna”