Tutaj jest mapka i wtępny projekt obwodnicy
: 29 cze 2006, o 10:56
Tutaj jest mapka i wtępny projekt obwodnicy
Projektowana inwestycja polega na budowie obwodnicy miasta Tomaszów Lubelski, jako odcinka drogi ekspresowej nr 17 Warszawa – Hrebenne. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie miasta Tomaszów Lubelski oraz przylegających do niego terenów gminy Tomaszów Lubelski, powiat tomaszowski, województwo lubelskie. Długość obwodnicy wynosi 9,45 km.
Zagospodarowanie tego obszaru to grunty rolne, łąki, nieużytki, w niewielkiej powierzchni lasy i ogrody działkowe. Obwodnica przecina również szereg cieków wodnych, w tym rzekę Sołokiję.
Założono następujące etapowanie inwestycji:
Etap 1 – budowa jednojezdniowej drogi ekspresowej (jezdnia lewa - wschodnia) oraz:
1. Węzła drogowego „Tomaszów Północ” na przecięciu z DW 850,
2. Przejazdu drogowego na przecięciu z DP 3521 L,
3. Przepustu na rz. Sołokii w ciągu projektowanej obwodnicy,
4. Przejazdu drogowego na przecięciu z DP 3543 L,
5. Węzła drogowego „Tomaszów Południe” na włączeniu istn. DK 17 – wyjazd /wjazd od strony Hrebennego,
6. Przejazdów drogowych „Sołokija I” i „Sołokija II” na przecięciach z drogami gruntowymi w rejonie węzła „Tomaszów Południe”,
7. Dróg dojazdowych (w układzie docelowym),
8. Budowa, przebudowa lub zabezpieczenie urządzeń infrastruktury technicznej (w układzie docelowym),
9. Wyburzenie zabudowań kolidujących z trasą (12 budynków, w tym 6 mieszkalnych)
Etap 2 (przyszłościowy, ok. 2025 roku) – dobudowa jezdni prawej (zachodniej) wraz z dostosowaniem rozwiązań z etapu 1 (węzły, obiekty inżynierskie).
Docelowa szerokość pasa drogowego jest zmienna w granicach 40-60 m.
Obwodnica będzie posiadać połączenia z istniejącymi drogami wyłącznie w dwóch realizujących wszystkie relacje węzłach (nie licząc włączeń dróg dojazdowych na początku i końcu trasy).
Dla połączenia obwodnicy z drogą wojewódzką nr 850 (km 1+673) projektuje się węzeł drogowy „Tomaszów Północ”, z przeprowadzeniem drogi wojewódzkiej ponad obwodnicą i włączeniem łącznic za pomocą skrzyżowań.
Na przecięciu projektowanej obwodnicy i drogi powiatowej nr 3521 L (km 3+868), zakłada się realizację przejazdu drogowego, w którym droga powiatowa biegnie jak w stanie istniejącym, zaś ponad nią przeprowadzana jest projektowana obwodnica.
Na przecięciu projektowanej obwodnicy i drogi powiatowej nr 3543 L (km 5+622), zakłada się realizację przejazdu drogowego nad projektowaną obwodnicą.
Dla włączenia istniejącej drogi krajowej nr 17, stanowiącej wyjazd / wjazd do miasta od strony Hrebennego, proponuje się budowę całkowicie bezkolizyjnego węzła drogowego „Tomaszów Południe” (km 8+312).
Drogi niższych klas są zamykane a w uzasadnionych przypadkach znajdują kontynuację w nowo projektowanych drogach dojazdowych. W rejonie węzła „Tomaszów Południe” projektuje się dwa przejazdy gospodarcze pod obwodnicą.
Bardziej szczegółowe informacje o rozwiązaniach technicznych obwodnicy znajdują się w materiałach wyłożonych do publicznego wglądu w dniach od 18.05.2006 do 07.06.2006 w następujących urzędach:
1. Urząd Miasta Tomaszów Lubelski, ul. Lwowska 57
2. Urząd Gminy Tomaszów Lubelski, ul. 29 Listopada 9
3. Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Lubelskim, ul. Lwowska 68.
W w/w miejscach znajdują się również zeszyty do wpisywania uwag i opinii dotyczących projektowanej obwodnicy.
Projektowana inwestycja polega na budowie obwodnicy miasta Tomaszów Lubelski, jako odcinka drogi ekspresowej nr 17 Warszawa – Hrebenne. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie.
Inwestycja zlokalizowana jest na terenie miasta Tomaszów Lubelski oraz przylegających do niego terenów gminy Tomaszów Lubelski, powiat tomaszowski, województwo lubelskie. Długość obwodnicy wynosi 9,45 km.
Zagospodarowanie tego obszaru to grunty rolne, łąki, nieużytki, w niewielkiej powierzchni lasy i ogrody działkowe. Obwodnica przecina również szereg cieków wodnych, w tym rzekę Sołokiję.
Założono następujące etapowanie inwestycji:
Etap 1 – budowa jednojezdniowej drogi ekspresowej (jezdnia lewa - wschodnia) oraz:
1. Węzła drogowego „Tomaszów Północ” na przecięciu z DW 850,
2. Przejazdu drogowego na przecięciu z DP 3521 L,
3. Przepustu na rz. Sołokii w ciągu projektowanej obwodnicy,
4. Przejazdu drogowego na przecięciu z DP 3543 L,
5. Węzła drogowego „Tomaszów Południe” na włączeniu istn. DK 17 – wyjazd /wjazd od strony Hrebennego,
6. Przejazdów drogowych „Sołokija I” i „Sołokija II” na przecięciach z drogami gruntowymi w rejonie węzła „Tomaszów Południe”,
7. Dróg dojazdowych (w układzie docelowym),
8. Budowa, przebudowa lub zabezpieczenie urządzeń infrastruktury technicznej (w układzie docelowym),
9. Wyburzenie zabudowań kolidujących z trasą (12 budynków, w tym 6 mieszkalnych)
Etap 2 (przyszłościowy, ok. 2025 roku) – dobudowa jezdni prawej (zachodniej) wraz z dostosowaniem rozwiązań z etapu 1 (węzły, obiekty inżynierskie).
Docelowa szerokość pasa drogowego jest zmienna w granicach 40-60 m.
Obwodnica będzie posiadać połączenia z istniejącymi drogami wyłącznie w dwóch realizujących wszystkie relacje węzłach (nie licząc włączeń dróg dojazdowych na początku i końcu trasy).
Dla połączenia obwodnicy z drogą wojewódzką nr 850 (km 1+673) projektuje się węzeł drogowy „Tomaszów Północ”, z przeprowadzeniem drogi wojewódzkiej ponad obwodnicą i włączeniem łącznic za pomocą skrzyżowań.
Na przecięciu projektowanej obwodnicy i drogi powiatowej nr 3521 L (km 3+868), zakłada się realizację przejazdu drogowego, w którym droga powiatowa biegnie jak w stanie istniejącym, zaś ponad nią przeprowadzana jest projektowana obwodnica.
Na przecięciu projektowanej obwodnicy i drogi powiatowej nr 3543 L (km 5+622), zakłada się realizację przejazdu drogowego nad projektowaną obwodnicą.
Dla włączenia istniejącej drogi krajowej nr 17, stanowiącej wyjazd / wjazd do miasta od strony Hrebennego, proponuje się budowę całkowicie bezkolizyjnego węzła drogowego „Tomaszów Południe” (km 8+312).
Drogi niższych klas są zamykane a w uzasadnionych przypadkach znajdują kontynuację w nowo projektowanych drogach dojazdowych. W rejonie węzła „Tomaszów Południe” projektuje się dwa przejazdy gospodarcze pod obwodnicą.
Bardziej szczegółowe informacje o rozwiązaniach technicznych obwodnicy znajdują się w materiałach wyłożonych do publicznego wglądu w dniach od 18.05.2006 do 07.06.2006 w następujących urzędach:
1. Urząd Miasta Tomaszów Lubelski, ul. Lwowska 57
2. Urząd Gminy Tomaszów Lubelski, ul. 29 Listopada 9
3. Starostwo Powiatowe w Tomaszowie Lubelskim, ul. Lwowska 68.
W w/w miejscach znajdują się również zeszyty do wpisywania uwag i opinii dotyczących projektowanej obwodnicy.